Information om leveranstider
Cyklar som finns i butiken på Långgatan 20 finns i princip tillgängliga för direktleverans.
Övriga cyklar som beställs hem för leasetagaren, har en leveranstid som kan variera allt från 5- 31 dagar och i vissa fall kan det vara längre (i såna fall kommer butiken och leasatagaren överens om det).
Information om service och reparationer
Vid varje levererad cykel ingår en årlig kostnadsfri service. Som omfattar; justering och smörjning av kedja, kontroll av skruvar och muttrar, kontroll av fälg och ekrar, justering och smörjning av växlar samt kontroll av belysning och reflexer.
Information om ansvar, garanti, försäkringar och villkor för leasingavtalet
Leasetagaren ansvarar för att hålla det leasade objektet i bra skick, genom att lämna in cykeln för en komplett årlig service som ska genomföras utöver den kostnadsfria årliga servicen. En komplett service innefattar; smörjning av hjul-, styr- och vevlager, efterspänning och riktning av hjulen, mjukvara uppdatering (elcyklar), justering av växlar, tvätt av drivlina, kedjeoptimering i ultraljud, rengöring och polering. Denna service genomförs under lågsäsongsperioden när cykeln eventuellt inte används av leasetagaren.
Fabrikantens garantier gäller och ligger på minst 3 år.
I samband med förmånsleasing ska leasetagaren komplettera leasingen med Lease a Bikes bekymmersfri-paket, där bl.a. försäkring ingår.
Lease a Bikes villkor för leasingavtalet gäller.
Information om support
Personlig kontakt hos Abbas Bike Workshop är möjligt inom aktuella öppettider på vardagar.
Övrigt tid gäller 24/7 varje dag på telefon (070-6444 050) och mejl (info@xcmtb.se).
Svarar jag inte i telefon, då brukar jag ringa tillbaka samma dag.
För support hos Lease a Bike:
Copyright © Alla rättigheter förbehållna
Ett specielt tack till min brorson Björn Abbas för de läckra bilderna!